onsdag 24. august 2011

Hvem er jeg?

Identitet

Hvem er jeg? Dette spørsmålet skulle man tro var enkelt å svare på.  Men i bunn og grunn syns jeg dette er veldig vanskelig å svare på. Det finnes ingen definisjon på hvem man er. Men noe jeg vet, er at jeg har flere identiteter. Det at jeg er jente og har grønne øyne er bestemt av arv. Mens idrett og livsstil er med å bestemme identiteten min og forandre den.

Vi er alle forskjellige og hvordan andre oppfatter meg som person, stemmer kanskje ikke med det jeg mener om meg selv. Dette er en evig diskusjon hvor mange faktorer vil spille inn. Identitet forandrer seg, etter hvert som vi blir eldre og får andre venner. Vi vil opptre annerledes foran forskjellige mennesker og i ulike situasjoner.

Jeg tror vi som mennesker bestemmer vår identitet selv, vi velger selv hvilke personer som vi vil tilbringe tid sammen med og la oss påvirke av. Derfor vil identiteten forandre seg i løpet av livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar